Unity or unreal


#1

سلام دوستان میخواستم بدونم که از بین Unity و unreaL کدوم بهتره و میشه باهاش بازی های خوبی ساخت در گوشی و کامپیوتر. و یکی چیز دیگه اینکه کدوم آینده بهتری در انتظارشه


#2

جفتشوم خیلی خوبن اما هیچ کدوم آزاد نیستند و دست و پا گیر هست لایسنس ها شون. من به شدن godot رو پیشنهاد می کنم. آزاد هست و می تونه با هر دو رقابت کنه. حتی توی 2d می تونم بگم از unity هم بهتره


#3

اسمش رو نشنیده بودم دربارش تحقیق می کنم
چه بازی های معروفی باهاش ساخته شده؟
ممنون


#4

با تجربه‌ای که من توی طراحی سه‌بعدی و بازی سازی داشتم، توی هر دو زمینه، چندسال با چند نرم‌افزار مختلف کار کردم ولی نه خیلی حرفه‌ای.
نتیجه‌ای که بهش رسیدم (و چندین جا توی فورومها دیدم که درموردش صحبت شده) اینه که:
«نمیشه گفت کدوم نرم‌افزار بهتره. هرکسی توی هر نرم‌افزاری که تسلط کامل داشته باشه میتونه کارهای بینظیر بسازه. این وسط هر نرم‌افزار یک سری ویژگی مخصوص به خودش رو داره که اگه محصول نهایی ما از اون ویژگیها زیاد استفاده کنه نتیجه‌ی نهایی قشنگتر به نظر میرسه.»

حالا این وسط وقتی یه نرم‌افزار آزاد وجود داره (مثل blender و godot) انتظار میره تجربه‌ی استفاده و نتیجه‌ی بهتری بهمون بدن. (با توجه به اینکه معمولا نرم‌افزارهای آزاد بهتر هستن)
با godot کار نکردم ولی به نظر میرسه خفن باشه (با توجه به وبسایتش)
توی alternativeto.net هم رنک خیلی بالایی داره.


رنکهای alternativeto برای اینکه بفهمیم کدوم نرم‌افزار پرطرفدارتر هست به درد نمیخوره. بیشتر برای این خوبه که بفهمیم مردم به کدوم نرم‌افزار پناه میبرن :sweat_smile: (مثلا مردم از فوتوشاپ به گیمپ پناه میبرن پس رنکش ۳برابره)
در کل برای پیدا کردن نرم‌افزارهایی که با کیفیت هستن ولی کمتر شناخته شدن، خوبه که همیشه alternativeto رو چک کنیم.


#5

یک سوال دارم آیا میشه با Godot بازی هایی مثل پابجی و فورتنایت ساخت؟ و بازی های خفن و پر طرفدار

یا بازی های اول شخص


#6

الان که نرم افزارش رو ریختم محیط خفنی داره فقط مهم اینه که بشه چه بازی هایی باهاش ساخت


#7

مثل اینکه قابلیتهایی که میخواید رو داره. با توجه به چیزهایی که توی سایتش دیدم.
ولی اینکه یه بازی خفن و پرطرفدار باشه ربطی به game engine نداره.

بازیهایی مثل aa و swipe block breaker و 2048 و flappy bird خیلی پرطرفدار هستن و فکر نمیکنم از هیچ فریموورکی استفاده کرده باشن.


یه سرچ توی اینترنت بزنید (godot engine) و عکسها رو ببینید. کارهای قشنگی باهاش انجام دادن، ولی باز هم میگم. خفن بودن game engine،‌ بخش کوچیکی از موفقیت بازی رو تشکیل میده.


#8

OK ممنون

آیا منبع خوب برای آموزشش چیه


#9

فارسی


#10

چیزی (که جدید باشه) سراغ ندارم. مخصوصا فارسی! اصلا دنبال فارسی نگردید بهتره.
از طرف دیگه، نرم‌افزارهای کم طرفدار (که زیاد اسم در نکردن) آموزشهای کمتری براشون هست نسبت به نرم‌افزارهای پرطرفدار. مخصوصا فارسی!


#11

یک سوال میشه بازی هایی مثل پابجی بو. فورتنایت با این انجین ساخت؟


#12

من با این انجین کار نکردم.


#13

باهاش همه چی میشه ساخت


#14

شما باهاش کار کردین؟


#15

بله باهاش 2d کار کردم


#16

سمیر جان برای ساخت یک باز ازش استفاده کردید مخصوصا دو بعدی ؟ اگر بله چقدر از کارتون رو کدنویسی تشکیل داد بیشتر نظر روی یک بازی ساده از نظر گرافیک مثل اینی که تو صفحه اصلیش قرار داده هست

ویدیوشم باحاله


#17

بله با هاش بازی ساختم. کلا بستگی به خودتون داره می تونین همه چی رو کد بزنین می تونین کمترین حجم کد رو بزنین. امکانات خیلی خوبی داره. رو لینوکس به خوبی کار می کنه. multi platform هست. و یه نکته خیلی خیلی مهمش اینه که نیاز نیست #C کد بزنین. اصلا #C زبان اصلیش نیست


#18

اول باید این رو در نظر داشته باشید که بازی هایی مثل پابجی کار یک نفر دو نفر نیست ، من همین الانشم تو گیم سرور یک بازی موندم ، تیمهای خیلی بزرگی دارند از کسی که طرحی رو تو کاغذ نقاشی میکنه تا سه بعدی کار و متخصص صدا و استودیو و کسی که هندسه و ریاضیات گرافیکو خوب میدونه و …
اکثر این شرکتهای بزرگ خودشون یک فریم ورک بازی مخصوص برای خودشون مینویسن و از اون استفاده میکنن ، برنامه نویس های شاخی دارند که تجربه و سواد خیلی بالایی در سطح پایین و عملکرد سی پی یو و گرافیک دارند و میدونند قراره چیکار کنند( OpenGl و DirectX و … این چیزها رو کامل کامل قورت دادند ، اکثر الگوریتم های هوش مصنوعی از آ استار گرفته و … رو به بهینه ترین نحو ممکن مینویسند و …)

خب اینها رو گفتم تا یکم ماجرا دستت بیاد و شروع نکنی از صفر بلکه از ابزارهای آماده استفاده کنی .

از ابزاری استفاده کن که محبوبتر و عوام پسند تره چون خیلی مشکلهایی که قراره دنبالشون بری قبلا حل شدن و کافیه از گوگل استفاده کنی ، دقت داشته باش که سمیر کلی تجربه و دانش در اختیار داره و با اکثر این ابزارها کار کرده و دانششون رو داره و با توجه به معلومات و سطح سوادش خودش همه اینها رو میگه ، مثلا اینکه godot تویه لینوکس کار میکنه خوب و عالیه اما تو هنوز لینوکسم بلد نیستی و اصولا برات فرقی نمیکنه گیم خودت رو در لینوکس بنویسی یا ویندوز . هنوز فرق بین سی شارپ یا زبونهای دیگه رو هم خوب نمیدونی و …
اما در مورد لایسنس یونیتی و … سمیر جان کاملا درست میگند و بنظر من شخصی منم از Godot استفاده کن ، هرکاری هم میتونی بکنی فقط باید دانشش رو داشته باشی


#19


این سایت آموزش یونیتی با زیر نویس فارسی هست اما دقت کن که فارسی تا یه جایی جواب میده و خوشت بیاد نیاد مجبوری انگلیسی بخونی و …
برای همین از الان خودتو به انگلیسی عادت بده


#20

من خوب بازی سازی قبل اینا خیلی با هیجان کار میکردم یه بازی ساختم اصلا ول کردم…
ولی نظر منو بخوای خوب
اگه میخوای دوبعدی کار کنی… بدون برنامه نویسی (نه که کلا بدون بدون برنامه نویسی یه زبان ساده داره به نام gml)برو
Game maker studio 2… البته من خودم خیلی از بازی هایی با گرافیک پیکسلی خوشم میاد براهمین بنظرم انجین خوبی هس…
اگر میخوای سع بعدی کار کنی حرفه ای مثلا با یه گروهی چیزی نه تنهایی unreal خوبه… با زبان ++c…
یونیتی هم برای دوبعدی خوبه هم سه ولی خوب خیلی دوتاش جالب نیست… ولی خوب خیلی ها کار میکنن خیلی سخت نیست چون و تنهایی هم میشه بازی درست کرد باهاش ولی خوب پیشنهاد نمیشه و انیکه یکی دیگه از خوبیاش اینه که منبغ اموزشی زیاد داره مخصوصا تو یوتوب…
یه انجین دیگه هم برا دوبعدی خوبه goddot…
در کل کار تک نفره نیست ولی… حرفه ای بخوای… داستان نویس میخوای… طراح کرکتر میخوای… طراح محیط هم میتونه با طراح کرکتر یکی باشه… Ui برات درست کنه میخواد… و اینکه یکی دیگر از خوبی های Unity که من دیدم اینه ui editor رو هم داره… مثلا الان game maker نداره