نظر سنجی: برای تعریف بخش‌های پروژه و کار تیمی روی اون از چه روشی استفاده می‌کنید؟

از دوستانی که تجربه کار تو شرکت‌های بزرگ یا تجربه کار تیمی پربازده رو داشتند خواهش می‌کنم، روش‌هایی که برای تقسیم کار به اجزای کوچکتر و چگونگی انجام تیمی اون داشتند و اطلاعاتی که در این زمینه دارند در اختیار بگذارند.

مشخص کردن قابلیت ها و تسک ها خیلی بسته به پروژه و توانایی های تیم داره ولی در کل من یکی از متدولوژی های Scrum و یا Lean رو پیشنهاد می کنم. که بسته به پروژه یکی رو انتخاب کنین. هر چقدر هم که نیرو هاتون زیاد باشن بهتره که تیم هاتون بیش از ۷ نفر نشن ( ۷ هم زیاده تازه‌).

اگر بنا به نیاز scrum رو انتخاب کردید خوبه که بیشتر اعضای تیم برای Scrum Master شدن آموزش ببینند و دوره ای Scrum Master بشن. مگر اینکه نیروی متخصص این کار رو جدا داشته باشین. و حتما یکی از روش های Evaluation رو برای هر sprint و به صورت کلی داشته باشید تا بتونین پرفرمنس تیمی و انفرادی رو در کنترل کنید. به این صورت می تونید فاکتوری برای بهبود کارکردتون داشته باشید.

بهتره جلسات خیلی کوتاه هماهنگی روزانه داشته باشید و جلساته بهبود شیوه کار به صورت هفتگی.

3 پسندیده

خیلی متشکرم. اگر ابزار آنلاینی هم یا نرم افزاری برای این کار خوب بوده می‌شه بفرمایید.

ابزار تجاری خوب زیاده اما Trello رو امتحان کنین. که احتمالا باهاش آشنا هستین

1 پسندیده

من هم https://trello.com/ رو پیشنهاد می کنم و برای messaging هم https://slack.com/
برای Scrum هم این کرس بدی نیست https://www.pluralsight.com/courses/scrum-fundamentals