آیا استفاده از game engine سبک برای طراحی gui کار عاقلانه ایه؟

سلام دوستان.
ی چند تا کتابخونه gui رو امتحان کردم، راستش از هیچکدوم خوشم نیومد. همشون باید از ی ساختار از پیش تعیین شده استفاده کنی و دستت تو طراحی تقریبا بسته است.

مثلا توی وب ما میتونیم بجای button از ی div استفاده کنیم و بعدش خودمون کاراییش رو تعریف کنیم.

در ضمن این کتاب خونه ها هم Component آماده خیلی خیلی کم دارن.

خواستن بدونم استفاده از game engine برای طراحی gui کار خوبیه؟ حداقل اینطوری دستمون تو طراحی باز تره و میتونیم material design و… پیاده کنیم. و مثل electron حجم زیادی فکر نمیکنم بگیره

کلا دنیای Gui الآن وضعیت خوبی نداره. احتمالا بهترین شانس شما استفاده از لایبرریهایی مثل electron و eel هست.

البته یه مقدار هم بستگی به زبانتون داره. مثلا Rust دوتا لایبرری داره که immediate-mode هستن (تا حدود زیادی همونطوری که game engineها کار میکنن. شبیه react، صفحه یا بخشی از صفحه مدام درحال ریفرش شدن هست) مثل Conrod و imgui-rs.
البته rust-sciter هم هست که باهاش کار نکردم ولی حالتی شبیه html+css بهمون میده.

حالا اینا rust بودن که تازه باهاش شروع کردم به کار. توی زبان مورد علاقتون یه کم بگردید شاید لایبرریهای مشابه داشته باشه.

2 پسندیده

شما بستگی داره که نیاز هایی که قرار هست سمت Ui قرار هست برای کار بر فراهم کنی به چه صورت هست؟ یعنی اول بخش بیزینس و لاجیک رو باید بررسی کنی .

اگر فقط ظاهر فرم ها و کامپوننت ها مد نظر هست خوب ابزارهایی هستند که بتونید با اونها این مورد رو حل کنید و احتیاج به استفاده از game engine نباشه ، مثلا میتوتید از Qt و QML استفاده کنید که با ++C هست و یا استفاده از WPF با #C.

استفاده از electron هم شاید خیلی منطقی برای بعضی از پروژه ها نباشه به خاطر اینکه پشت اون javascript هست و مثلا کار های مولتی ترد و مولتی کور و کلی کار های دیگه رو نمیشه اونجا انجام داد.

3 پسندیده